Wij houden echt niet van films

23 oktober 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Hola Hola,

We eindigden onze vorige blog met Ruud die ziek was en Mariëlle die na een dag beroerd voelen langzaam opknapte. Gelukkig was het zaterdag weer een stuk beter. Lisanne en Mariëlle hadden geen zin om lang in bed te liggen en hadden 's avonds al afgesproken om naar de zoutpannen bij Jan Thiel te rijden. Een meer vlak bij waar veel zout te zien is en waar flamingo's staan. Heel bijzonder om door te lopen en lekker even tot rust komen.  Daarna was het toch echt tijd voor Lisanne's droom: eten bij Wendy's. Een Amerikaanse fastfoodketen waar ze kaas en bacon over de patat gooien. Echt genieten.

Eenmaal thuis zijn we met z'n vieren naar het strand Karakter gereden. Een strand waar je heerlijk in het witte zand kan liggen, maar wel met ruig water. Gelukkig konden, vooral Lisanne en Mariëlle, genieten van een bruiloft die werd gegeven. Altijd leuk om bruidsjurken te beoordelen. Niemand had zin om te koken, dus we zijn lekker uit eten gegaan bij de ribs factory. We moesten wel optijd thuis zijn, want Lisanne, Ruud en Mariëlle wilden nog naar de bioscoop. Maleficant deel 2 stond bij iedereen op het verlanglijstje. In een grote zaal en in heerlijke stoelen hebben we kunnen genieten van de film. Een goed vooruitzicht, want we willen snel nog een keer naar Joker in de bioscoop.

Zondag zijn we met z'n drieën weer naar Iglesia geweest, de kerk waar we al een aantal keer zijn geweest. Eenmaal thuisgekomen stonden onze huisgenoten al klaar met de vraag of we naar het strand wilden. Dus zijn we 's middags naar het strand gereden. Behalve Lisanne dan, want vandaag was haar dag om zich niet helemaal lekker te voelen. Mariëlle, Ruud zijn met 4 anderen wel naar het strand gereden. Op de planning stond kleine Knip, maar dat was zo druk dat we maar naar grote Knip zijn gereden. Maar goed ook, want kleine Knip kenden we al en grote Knip nog niet. Na even heerlijk bijkomen, zijn we om 6 uur weer richting huis gereden. Helaas wel in een lange file gestaan, dus maar weer een veel te grote bak Surinaams eten gehaald om de maag te vullen.

Maandag was het weer tijd voor stage. Iedereen heeft een leuke en productieve dag en 's middags komen we lekker bij in de hangmat of op de kamer. 's Avonds zijn we dan eindelijk met 6 man naar een sushi restaurant gereden. Voor 35 gulden onbeperkt sushi eten en dat krijg je dan ook nog geserveerd in een coole boot.

Sushi

Vandaag zouden we allemaal gewoon voor onze eigen klas staan. Maar al bij binnenkomst werd gevraagd of Mariëlle een dagje in wou vallen bij groep 3, superleuke uitdaging. Wel pittig als je lessen voor groep 7 hebt voorbereid. De letter 'd' aanleren is toch anders dan breuken herhalen. Ruud en Lisanne hebben wel echt een superdagje voor hun eigen klas gehad.

Na lang overleg met de huisgenoten die ook mee wilden naar de film, zijn we vandaag met z'n drieën naar de Joker geweest. Onze tijd begint namelijk langzaam op te raken en we willen nog zoveel doen. Vol goed vertrouwen naar de bioscoop met die fijne stoelen in die grote zaal. Helaas zaten we nu in een iets kleinere zaal. Stoelen die uit elkaar vielen en veel te dicht op elkaar stonden. Zelfs het vliegtuig uit blog 1 zat prettiger. Ondanks dat wel een supervette film gezien.

Ondertussen is het hier hoog tijd om te gaan slapen, want die wekker staat nog steeds op half 6 of 6 uur.

Hasta la vista!