Einde van een hoofdstuk

11 november 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Lieve allemaal,

Het is zover, we hebben vandaag de laatste dag op onze stageschool gehad. De afsluitende presentatie voor ons onderzoek is gegeven, we hebben afscheid genomen van onze klas en de beoordelingen zijn binnen. Nu is het enige wat ons nog te wachten staat de verslagen afmaken. Dit hebben we maandagochtend op ons rooster gezet, zodat we nog echt vakantie kunnen vieren.

Nu blikken we even terug op de afgelopen dagen. Beginnende bij de woensdag. Hier hadden zowel Ruud als Lisanne de laatste stagedag in de klas. Ruud heeft lekker rustig aangedaan met de kinderen. Lisanne is heerlijk met haar hele klas naar het strand geweest. Hier hebben ze gezwommen en hebben ze een wandeling naar het fort gemaakt. Voor Mariëlle was het de eerste lesdag van de week en het was te merken dat de kinderen de dag ervoor vrij hadden en zenuwachtig waren voor de evacuatieoefening. Naar het sportveld lopen is natuurlijk onwijs spannend... Ruud gaat vrijdag nog langs zijn klas voor een 'happy hour', die de kinderen hebben georganiseerd. Lisanne heeft na het zwemmen uitgebreid afscheid genomen, Mariëlle doet dit donderdag. Na deze schooldag hebben we lekker niks gedaan, toch wel fijn.

Donderdag begon voor Ruud en Lisanne weer hun onderzoeksdag. Mariëlle ging nu echt afscheid nemen van haar klas. Hierbij heeft ze cakejes meegenomen en versierd met haar hele klas. Daarnaast mochten ze spelletjes doen! We hebben na school met Mariska en Kim (onze mede-stagiairs) een spelletjesmiddag gehouden bij ons thuis. Daarna konden we nog even heerlijk chillen om vervolgens nacho's te eten. Verder hebben we niet zoveel uitgevoerd, toch wel fijn zo zonder bijbaan.

Vandaag zijn we vol goede moed begonnen met het afronden van ons onderzoek. Fijn om te kunnen melden dat op het laatste stukje van de conclusie na, het helemaal af is! Rond het einde van de ochtend zijn zowel Ruud als Mariëlle nog opgehaald door hun klas om volledig afscheid te nemen. Daarna hebben we de presentatie gehouden voor de leerkrachten en die ging goed. Vervolgens zijn we met een dubbel gevoel weer terug naar huis gereden. Dit was dan de laatste rit van stage naar huis. Om dit even goed te vieren zijn we vervolgens met kleren en al (daarvoor natuurlijk een plaspauze gehad) het zwembad ingedoken. Daarna is ook zeker chocolade genuttigd en rosé gevloeid. Dit alles gaan we helemaal afsluiten door met het hele huis naar het happy hour van chill te gaan.

Dit weekend gaan we heerlijk genieten van onze vrijheid om vervolgens maandag nog even te knallen! Dit waren onze stageverhalen, nu op naar het strand.

Dit alles hebben we vrijdagmiddag getypt, alleen het uploaden is niet helemaal gelukt.. Dus we gooien meteen maar alle weekend verhalen er achter aan. Vrijdag zijn we na het happy hour maar doorgereden naar het friethuis, want koken had niemand meer zin in. Na een iets te volle bak kapsalon konden we tevreden in de stoel duiken. Zaterdag was echt een dag om uit te slapen voor Lisanne en Mariëlle. Voor Ruud niet, want hij heeft meegedaan aan de eerste open water zwemwedstrijd. Met een mooi resultaat: 14e! Net achter de kopgroep. Een deel van de groep is 's middags meegegaan op een boot in het Spaanse water en Ruud, Lisanne, Mariëlle en Fabian hebben een chille middag gehad en lekker afgesloten met pizza.

's Avonds hebben Lisanne en Mariëlle zonder schaamte de eerste twee kerstfilms gekeken. Inclusief rosé natuurlijk.

Zondagochtend zijn Ruud, Lisanne en Mariëlle voor de laatste keer naar Iglesia geweest, de evangelische kerk. Wel gek, want nu begint de periode van laatste keren. Laatste keer naar het happy hour van chill, laatste keer naar de kerk en nog veel meer. Na de kerk was het toch echt weer tijd voor een grondige keukenschoonmaak. De koelkasten waren nodig toe aan een poetsbeurt. Daarna zijn we met zes man sterk richting Playa Santa Cruz gereden. Op dit strand heeft Lisanne haar middag rustig door gebracht met haar boek. Reinier, Ruud, Mariëlle, Nick en Mila zijn doorgelopen naar de Blue Room. Springen van een rots, om vervolgens onder de rots door te zwemmen. Je komt terecht in een donkere grot, maar als je je omdraait zie je een onwijs mooie blauwe zee die verlicht is door de zon. Als het lukt komen de filmpjes natuurlijk online!

Blue roomMariëlle duikt

Na de tocht terug komen we weer aan bij Lisanne en rijden we terug naar huis. Maar niet voordat we eerst bij het smoothie tentje belanden. Wij hebben hier nu zoveel smoothies gehaald dat de eigenaar ons begint te herkennen. Maar ook het bezoek aan dit smoothietentje is waarschijnlijk de laatste keer. Onze zondagavond brengen we door met spelletjes. Gelukkig zal het daarvoor nog niet de laatste keer zijn.

Nu zijn jullie weer helemaal bij. Nog 5 dagen gevuld met de schoolopdrachten inleveren, laatste dingen van het eiland bekijken en inpakken. In ieder geval vol met laatste keren. Een week met een dubbel gevoel: lekker weer naar huis, maar wel een geweldige tijd met geweldige mensen achterlaten.

Dikke kus, ons

1. Mirjam:
    11 november 2019
    Waarschuwen jullie even wanneer jullie de laatste blog schrijven?
    Dan zal ik die heel bewust en heel langzaam lezen.
    Geniet van de laatste dagen op Curacao!
  2. Alide:
    11 november 2019
    Tjonge, ik schrok al. De titel leek aan te geven dat het jullie laatste blog was. Dat ga ik wel missen. Al weet je vaak uit what’s app en bellen al veel, het is zó leuk om even lekker te lezen en de foto’s te zien!
    Heel gescheiden staan de beoordelingen (cijfers) er niet in. Ik mag in elk geval zeggen dat die fantastisch waren toch!! 👍🏼
    Geniet nog van de vrije dagen 😘
  3. Alide:
    Zucht. Gescheiden = Bescheiden natuurlijk 😂
  4. Alide:
    Oh... Gescheiden = Bescheiden 🤣
  5. Alide:
    Oké. Alles gaat mis. Reacties op maandagmorgen.....sorry 😂
  6. Annet:
    11 november 2019
    Zo, nu gaat het snel. Geniet nog even van jullie dagen daar. Veel plezier en... alvast een goede terugreis gewenst 😀