Een geweldig weekend dat eindigt in een echte maandag

4 november 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Bon tardi!

Wat hebben we een superleuk weekend gehad. Zaterdag is Ruud met andere huisgenoten wezen voetballen bij weeskinderen. Een geweldige ervaring vonden ze dat.

Ruud, Nick, Reinier en de weeskinderenAan het voetballen

Daarna zijn de jongens lekker naar het strand gereden. Lisanne en Mariëlle hebben boodschappen gedaan en een heerlijk rustig middagje in de tuin gezeten. Aan het begin van de avond zijn ze met de broers van Lisanne naar Zanzibar gereden om daar te eten als afscheid. Eenmaal thuis hebben we nog een spelletje gedaan en zijn we ons bed ingedoken.

De volgende dag moesten we vroeg uit bed, want we gingen met de boot naar Klein Curaçao. Een onbewoond eiland net naast Curaçao. Vandaag een dagje weg met onze medestagiaires van school: Mariska en Kim. Om kwart over 7 in de auto en om 8 uur wegvaren. Helaas onderweg geen dolfijnen gespot, wat wel had gekund. We hebben wel vliegende vissen gezien! Nooit geweten dat die zover konden vliegen. Aangekomen bij het eiland zijn we eerst een rondje gaan lopen. Wel in bikini, want als je met de boot aankomt moet je zwemmen naar het eiland. Maar goed, een stukje lopen naar een oude verlaten vuurtoren. Natuurlijk moet je dan even omhoog klimmen.

Mariska, Lisanne en Mariëlle

Ook ligt er een scheepswrak aan de andere kant van het eiland en ook daar moesten we natuurlijk even een kijkje nemen. Daarna zijn we lekker even gaan zwemmen en genieten van de zon. 's Middag konden we genieten van broodjes hamburger, worst en frikandel van de bbq. Nadat onze magen weer gevuld waren is iedereen in de zon gaan liggen. Sommige van ons net iets te lang, dus die zijn mooi als kreeft terug gekomen. Nog even gesnorkeld, gezwommen en gesupt en dan is het alweer tijd om terug te varen. Nog even stoppen bij Santa Barbra om nog een laatste duik te nemen en even over de steiger te lopen en dan gaan we echt terug.

's Avonds hebben wij niet zoveel meer gedaan. Even uitrusten achterin de tuin. Dat was maar goed ook, want we hadden behoorlijk moeite met opstaan vanochtend. Lisanne en Ruud moesten alweer voor de klas, maar Mariëlle kon lekker afkoelen in de airco. Tenminste.. niet heel lang, want op heel Curaçao is de stroom uitgevallen. Geen airco, geen kopieerapparaat, geen stroom voor de laptop. Vooral dat laatste is heel handig als de laptop 10% is. We hopen dat het snel weer voorbij is en dat de wifi het nog even doet, zodat ik deze blog nog kan uploaden.

Liefs van ons

1. Oma Janny:
    5 november 2019
    Leuk, dat Lisanne het met Michel en Sander, naast haar stage zo leuk heeft gehad.( ze zijn inmiddels weer thuis)
    De boottocht met Kim en Mariska naar Klein Curaçao was een succes ! Er wordt wel eens gezegd: Je ziet ze vliegen", maar bij jullie was dat een verrassende werkelijkheid met die vliegende vissen.