DONKER

5 november 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Bon dia allemaal,

De vorige blog hebben we afgesloten tijdens een stroomstoring. De geschatte tijd dat dit zou duren was 4 á 6 uur. Nou dat is toch echt een stuk langer geweest. Er was namelijk een belangrijke toren bij de Isla ontploft. De foto´s die daarvan naar buiten zijn gekomen zagen er niet hoopvol uit. Dus hierbij een update over ons elektra vrije avontuur.

Rond 10:00 uur begon het hele drama. Alle lokalen zaten zonder airco, waaiers en licht. Dit maakte de laatste 2 uur lesgeven toch echt een stuk lastiger. Ook in de koffiekamer was alles uit en werd het bijna net zo warm als een sauna. Conclusie: er valt niet te werken zonder elektra in een temperatuur van 32 graden. We zijn daarom na de bel zo snel mogelijk naar huis gereden (eerst een pitstop bij de Albert Heijn, die had wel elektra en airco). Vervolgens kwam een middag wat niet zo erg was. We hebben lekker een dutje gedaan, in de hangmat hebben Mariëlle en Lisanne allebei een boek uitgelezen en Ruud heeft op zijn ukelele gespeeld. Toen na het spelletje met meerdere huisgenoten kwam het moeilijke rond half 7. De zon was namelijk onder gegaan, maar geen elektra betekent ook geen licht. We wilden gaan koken, alleen was dat een te grote uitdaging. Daarom zijn we met een volle auto richting de supermarkt gegaan (die had een noodgenerator) om bbq boodschappen te doen. Wij dachten namelijk het licht van de bbq is extra licht in de tuin. Helaas zaten wij er helemaal naast. Gelukkig voor ons hadden we twee grote werkende kaarsen gekocht. Zo konden wij nog net zien waar het vlees op ons bord lag. Nu denken jullie, doe gewoon je flashlight aan van je mobiel. Dingetje is we konden geen mobiel opladen en we hadden toch echt die wekker nodig.

Na het eten ging douchen, naar de wc gaan, afruimen en omkleden nog net zo lastig. Ondertussen was het al tien uur geworden en zijn we de uitdaging aangegaan om al deze dingen te doen. Rond half 11/11 uur lagen we dan toch eindelijk in bed. Hier waren we niet al te blij mee, want er was geen stroom voor de waaier. Ramen op standje, hallo kom binnen gedaan en toch maar proberen te slapen.

Rond half 5 schrok Mariëlle wakker van haar waaier die weer aanging. Dit was een vreugdevol moment. Bedenk even na een hele dag zonder stroom ging het bij ons rond half 5 's nachts weer aan. Rond de tijd dat we normaal beginnen met aankleden of al klaar zijn om te gaan appt een mede-stagiair dat de school niet open is. Dit stond namelijk in een facebook bericht, waarschijnlijk omdat geen enkel kind een oog dicht heeft gedaan. Vervolgens appen wij onze mentoren en krijgen we de bevestiging dat de school inderdaad dicht is. Fijn dat we er zelf achter zijn gekomen, anders hadden wij nu voor een dichte school gestaan. Pluspunt van de dag, wij gaan zo lekker naar een strand!

Fijne dag allemaal, kusjes ons.

1. Mirjam:
    Ramen op standje 'hallo kom binnen'🤣🤣🤣 Wat schrijven jullie toch geweldig. 😍
    Dat aanprutsen in het donker. Ik zie het helemaal voor me. Voor jullie kei lastig maar het is ook wel hilarisch.
    Geen stage... dat is lekker maar jullie hebben niet veel tijd meer op school. Komen jullie niet in de problemen met jullie presentatie?
    Fijne middag en avond nog.
  2. Marike:
    5 november 2019
    Tsja heb je dat ook weer meegemaakt! Geniet van de laatste dagen!
  3. Alide:
    5 november 2019
    Hahaha, ja, die ramen 🤣 maar ik moest ook erg lachen om “twee werkende kaarsen” 😂🕯
    Maar idd: moet die vrije dag nog worden ingehaald volgende week of zo?
  4. Oma Janny:
    5 november 2019
    Toen we hoorden over de stroomstoring op Curaçao moesten we meteen aan jullie denken.Je bent dan meteen onthand. Toch had het wel wat: Genieten van het barbecueën bij kaarslicht (of niet soms?)
    Succes bij de presentatie voor de andere leraren deze week! Daarna nog lekker genieten met elkaar. Groetjes van ons