Ruud’s vliegtuigavontuur deel 2

16 november 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Lieve allemaal,

Als jullie dit lezen zijn we weer op Nederlandse bodem. Veilig op Schiphol geland en hebben we hopelijk een goede vlucht gehad.

Vandaag ging heel snel.. koffers dichtmaken, wachten, afscheid nemen, wachten, naar Hato rijden, wachten, het laatste afscheid nemen, wachten, douane, wachten en toen konden we toch echt opstijgen. Om precies kwart over 5, wij waren gelukkig. Meteen na opstijgen worden de afstandsbedieningen uit de armleuning geklikt en gaan de films aan. Na een uur moet Ruud al plassen en natuurlijk zit hij bij het raam. Lisanne en Mariëlle besluiten, terwijl ze wachten op Ruud, even naar buiten te kijken en zien een prachtige zonsondergang.

28A6495E-AC84-45BA-B5B6-5808BBADD368

Het duurt wel lang voordat hij terug is van de wc en wanneer Lisanne en Mariëlle zich omdraaien snappen ze waarom. Ruud zit achter het karretje met avondeten. Dat gaat nog wel even duren.

28BD86AE-0BE9-4756-811E-F4D7AE516324

Na een aantal films en series gekeken te hebben, proberen we allemaal even te slapen. Erg makkelijk gaat dat niet, want we hebben behoorlijke turbulentie. De gordels gaan om en iedereen moet blijven zitten. Hopen dat we wat kunnen slapen.

Na een aantal uur vliegen gaan de lichten aan. Tot grote frustratie want we wilden nog een poging doen om te slapen. Maar goed, elk nadeel heeft zijn voordeel. Het voordeel: ontbijt! Met eten maak je studenten altijd blij.

Maaar eerst nog even de uren in het donker. Iedereen deed een poging tot slapen, maar Lisanne moest naar de wc. Mariëlle moest daarvoor op te staan en is meteen ook maar gegaan. Ruud moest op dat moment eigenlijk ook, maar was een film aan het kijken. Vervolgens heeft hij ruim een uur gewacht, omdat hij niet meer durfde te vragen of hij er toch ook nog een keer langs mocht.

Uiteindelijk konden we allemaal niet meer slapen en zijn we maar weer films gaan kijken. Ruud heeft nog wel een poging gedaan en is op mysterieuze wijze zijn kussen kwijt geraakt. Toen hij zijn ogen sloot, lag het er. Toen hij zijn ogen opende was hij weg. Niemand weet waar het kussen is..

Na dit vreemde voorval gingen dus de lichten aan en kwam het ontbijt. Best uitgebreid voor in een vliegtuig.. broodje, yoghurt, fruit en scrambled eggs met twee soorten prut. Vraag niet wat het was.. het smaakte goed genoeg.

Tijdens het ontbijt is het laatste uur van de vlucht ingegaan. Eindelijk.. wat duurde deze vlucht lang zeg. We kunnen niet meer zitten en hebben allemaal de nacht doorgehaald. Of tenminste, dan zijn we nu aan het doen. Op dit moment is het op Curaçao bijna half 2 in de nacht en we moeten nog een klein uurtje vliegen. Dat betekent dat het in Nederland bijna half 7 is.

Vandaag wordt een zware dag denken we.. en niet gaan slapen natuurlijk, want je wil meteen weer in dat Nederlandse ritme komen. Al heeft dat waarschijnlijk wel een weekje nodig.

Dit was dan toch echt de laatste blog! Onwijs leuk om te zien dat er zoveel mensen meelezen. Niet alleen uit onze eigen kring, maar ook van onze huisgenoten. Die zitten nog tot januari/februari op Curaçao. Wij hopen voor hun familie dat ze zelf weer wat meer gaan delen, nu wij het niet meer doen. In ieder geval hebben wij een geweldige tijd gehad!

1. Mirjam:
    16 november 2019
    Lieve alledrie, wat hebben jullie deze laatste blog snel gemaakt zeg. Jullie zijn amper thuis.
    Maar heel hartelijk welkom.
    Fijn dat jullie er weer veilig zijn.
    Sterkte met wennen!
    Marielle en Ruud, bedankt dat ik jullie op deze manier een beetje heb mogen leren kennen en Lisanne.....tot snel.
    Succes allemaal met het laatste stuk van jullie opleiding.
  2. Oma Griet:
    16 november 2019
    Ruud Marielle en Lisanne. Bedankt voor al jullie blogs. Gaaf hoor! Nu weer lekker genieten van de Hollandse luchten en waterlanders, van thuis en het vervolg van jullie opleiding. Ik vind jullie kanjers. Oma Griet
  3. Oma Janny:
    16 november 2019
    Lisanne, Marielle en Ruud, wat hebben jullie een onwijs gave tijd gehad op Curaçao.
    Door jullie verhalen hebben wij kunnen meegenieten. De stage is geweldig gelukt! Alle goeds thuis, met jullie opleiding enz. Opa Berend en 0ma Janny
  4. Pauline Ensing:
    Beste Ruud Marielle en Lisanne,

Bedankt voor het lezen van jullie blogs. Super leuk!
    Welkom terug in het koude kikkerlandje.
    Wij gaan over twee weken Reinier opzoeken, hij zal jullie zijn laatste stageperiode missen.
    Pauline, de moeder van Reinier