Dag Korsou

15 november 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Lieve allemaal,

Nog niet getreurd, dit is niet de laatste blog. Wel de laatste op Curaçao.

Wat hebben wij een mooie laatste week gehad. Het begon allemaal minder mooi, maar wel gemotiveerd. We zijn maandag gaan zitten om alle 3 de verslagen af te krijgen. Dit ging aardig goed en Mariëlle had ze die dag af. Lisanne hoefde alleen de spelling nog te controleren aan het einde van de avond en Ruud was ook al ver op weg. Na de verslagen hebben we lekker gegeten. Thuis zijn er wraps gegeten en Lisanne is uiteten geweest met een vriendin uit Nederland.

Toen was het alweer dinsdag. In de ochtend zijn zowel de verslagen van Lisanne als die van Ruud afgemaakt. Om dit eens even goed te vieren (want het is nu officieel vakantie!) zijn we naar de pirates nest gereden voor cocktails. Ook hier zijn we, net zoals de smoothietent, vaker geweest en de werknemers herkennen ons ondertussen al. Na het vieren met cocktails hebben we thuis lekker gegeten en 's avonds niks gedaan.

Woensdags hebben we lekker uitgeslapen, niet dus. We worden hier helaas standaard tussen 6 en 7 uur wakker. Er zijn koffers ingepakt en kamer schoongemaakt. Dan is zo'n kamer ineens een stuk netter... Ook hebben we vandaag vast afscheid genomen van Fabian, die we niet meer zien op Curaçao. In de middag zijn we met zijn drieën naar mambo beach gegaan. Daar hebben we lekker gezwommen en gelegen. Vervolgens hebben we thuis gegeten. Ruud is met de jongens daarna naar de voetbal gegaan. Mariëlle en Lisanne zijn weer naar de Gooische vrouwenbingo geweest. Tot onze teleurstelling hebben we niks gewonnen.

De woensdag is goed afgesloten want Ruud, Mariëlle en de rest van het huis zijn naar Madeiro geweest. De laatste keer uitgaan op Curaçao was een topavond!

Zo konden we donderdagochtend zien dat mensen wat later naar bed zijn gegaan. Wij drieën konden rustig wakker worden en zonder enige haast genieten. Daarna zijn we rond 12 uur richting Playa Kalki gereden. Het enige wat we nog niet hadden gezien op Curaçao. Het was een prachtig strand met veel vissen, een goed laatste strand. We hebben op het terras een drankje met spelletjes gedaan. Vervolgens gingen we al snel terug, want Ruud had van zijn klas een peddelworkshop gekregen. Hierbij ging die op een bord liggen ipv staan. Het was zwaar, maar wel gaaf om gedaan te hebben.

Ruud surft

's Avonds zijn we met, bijna, het hele huis uiteten geweest. We zaten in Punda bij ons favoriete restaurantje. Hier hebben we een grote wrap of burger gegeten. Wat een heerlijke en gezellige plek is het ook. Fijn dat we deze periode konden afsluiten met onze lieve huisgenoten.

Laatste avondmaal

Nu tikken we dit verslag in ons bed en maken we ons klaar voor de lange reisdag van morgen. 17:15 (onze tijd, 22:15 Nederlandse tijd) vliegen we en zeggen we gedag tegen dit eiland. Dat uitgebreide verslag komt nog.

Morgenochtend gaan we nog optimaal genieten van o.a. het warme weer. We vonden het een bijzondere, mooie en leerzame tijd! Thuis vertellen we jullie graag meer over al onze avonturen.

Tot super snel,

Ons

1. Mirjam:
    15 november 2019
    Met een beetje weemoed lees ik jullie laatste verslag vanuit Curacao.
    Ik heb van jullie verhalen genoten.
    Maar ik verheug me er ook erg op om mijn eigen Lisanne weer thuis te hebben.
    Hele goede reis alle 3! Op naar nieuwe avonturen in NL!