Aan het werk

19 september 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Lieve allemaal,

De werkweek komt alweer bijna tot zijn einde. Gelukkig vinden we het super leuk op stage! Dinsdag gingen Mariëlle en Ruud naar school en is Lisanne ziek thuisgebleven. Ze hebben beiden een leuke dag gehad en goede lessen gedraaid, al was het wel druk. Lisanne heeft doorgeslapen en vervolgens spelletjes met Fabian (een huisgenoot) gedaan tot de rest weer terug kwam. Verder hebben we die dag hetzelfde riedeltje gedaan van: zwemmen, eten, spelletjes, etc.

Feitje: Nu is het zo dat code oranje voor de hitte bijna dagelijks wordt afgegeven. Soms heb je geluk met een dagje code geel, maar nog steeds is het bloedheet. Elke lokale inwoner vindt de hitte niet meer te doen en dan komen wij uit ons koude kikkerlandklimaat, niet te houden dus. We zijn zeer dankbaar voor het zwembad en ongegeneerd roepen hoeveel zweet je wel niet kwijt raakt. Kortom gelukkig heeft iedereen het warm en hebben wij geen aanstelleritis. Terug naar de week.

De woensdag begon warm en het was dan ook bijna niet uit te houden in al onze klaslokalen. We hebben alle drie lesgegeven en Ruud zelfs de hele dag! We stonden zelfs allemaal binnen een half uur op de stoep om naar huis te gaan. Onderweg hebben we een stop gemaakt bij de supermarkt om het eten te halen. Ook waren we eindelijk tot het briljante idee gekomen om alles reiniger en bleek te halen. Eenmaal terug hebben Mariëlle en Lisanne de badkamer en keuken schoongemaakt. Vervolgens zijn we helemaal oververhit in een hangmat of het zwembad beland. Tot half 4 hebben we alle drie lekker ons eigen moment gehad en even kunnen bijtanken.

's Avonds zijn Ruud en Lisanne meegegaan met de andere huisgenoten naar een gezellig feestje. Een van onze huisgenoten is met alles echt de sfeermaker, ook nu op het feest ging hij helemaal los. Hij gaat zijn duikbrevet halen en ging dus doodleuk duikend dansen in de club.

Nu is het donderdag en heeft Mariëlle lesgegeven. Ruud en Lisanne hebben de ochtend aan het onderzoek gewerkt. Rond de pauze kwam de tweede juf van Lisanne's klas naar ons toe om te vragen of we de gymles konden overnemen. Dit deden we natuurlijk met veel liefde en hebben een toffe les tussendoor gehad. Nu ik dit type net nadat de school uit is hebben we nog geen flauw idee wat er gaat gebeuren vandaag. Dat is het meest irritante als geweldige aan hier zijn, je hebt een lege agenda. Nu zou je denken dan heb je enorm veel energie, want je doet werkelijk niks in de middag. Niks is minder waar, want door de hitte en het niks doen word je zo loom! We klagen gelukkig niet ;) en genieten van elke dag en van de dingen die er komen.

Nu is het wachten tot iedereen klaar is bij zijn mentor en dan gaan we lekker naar huis. Kijken of we vandaag wel wat ondernemen. Of dat is gebeurd hoor je snel van ons.

Fijne avond allemaal!

1. Mirjam:
    19 september 2019
    Kan me voorstellen dat die hitte killing is. Maar jullie, bikkels, ploeteren lekker door! Gaaf dat jullie ook zo flexibel zijn om er een gymles tussendoor te doen! Doe mij zulke stagiaires!