Weekend verhalen

17 september 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Bon dia!

Het is alweer bijna weekend en dat hebben we zeker goed gevierd! Donderdag moest Mariëlle eerst voor de klas, waarbij ze een deel van de ochtend zelfs helemaal alleen deed. Ging supergoed! Ruud en Lisanne konden lekker rustig aan het onderzoek werken en interviewen. 's Avonds zijn we met de hele groep naar Willemstad gegaan. Na heel lang zoeken was er een betaalbaar restaurant wat nog plek had voor 8 en konden we allemaal genieten van onze veel te grote streng spareribs met patat. Een heerlijk Hollandse tent.

Vrijdag konden we rustig aan ons onderzoek werken. 's Middags thuisgekomen hebben we lekker gezwommen, spelletjes gedaan en in de hangmat gelegen. Aan het eind van de middag besloten we met z'n drieën naar een stuk water te rijden om flamingo's te zien. Heel bijzonder om ze te zien. Ruud en Lisanne zijn 's avonds met een aantal huisgenoten naar een pool party geweest.

Zaterdag konden we lekker uitslapen, maar niet te lang want om 11 uur willen we in de auto zitten om naar het strand te gaan. Met nog 3 andere huisgenoten zijn we weer richting Westpunt gereden, dit keer naar Playa Lagun. Een prachtige smalle baai waar je heel goed kon snorkelen. Ook dit keer hebben we een schildpad zien zwemmen, alleen werd deze niet bijgevoerd. Een wilde dus! 's Avonds hebben we gezellig afgesloten bij Zanzibar, het leuke strandfeest.

Zondag zijn we heel rustig begonnen; lekker uitslapen en vooral niet te veel doen. Aan het eind van de middag was iedereen daar toch wel klaar mee en zijn we tegen 3 uur toch nog even naar het strand gereden. Onderweg nog weer flamingo's zien staan. Blijft een mooi gezicht die roze vogels. 's Avonds moest het dan toch echt gebeuren: de langverwachte bbq.

Toen was het alweer maandag en Lisanne en Ruud zijn de week begonnen met een superdag voor de klas. Mariëlle hoefde nog even niet en kon heel relaxt aan het onderzoek werken. Gelukkig wel een hele productieve dag voor iedereen. De middag is ingevuld met telefoontjes naar Nederland, zwembad, schoolopdrachten, spelletjes.. noem maar op.

Er zijn van het weekend prachtige foto's gemaakt, maar die moeten nog even op de laptop gezet worden. Die komen zo snel mogelijk.

Slaap lekker!

1. Mirjam:
    17 september 2019
    Heerlijk om jullie avonturen te kunnen lezen. Succes deze week met school! Voor je het weet is het weer weekend.
  2. Gert Kamphuis:
    18 september 2019
    Leuk om te lezen. Ben weer helemaal bij