Strandje hoppen

5 september 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Woensdag 4 september

Welkom terug allemaal,

Weer een dag verder in ons avontuur hier op Curaçao. Zoals eerder al is gezegd lopen we stage van 06:45 tot ongeveer 13:00. Het begint hier vroeg, maar dat betekent ook dat je vroeg klaar bent.

De tweede officiële stagedag was weer vol nieuwe indrukken en leuke kinderen. Ruud heeft het nog een dagje rustig gehouden, logisch want er staat een echte Surinamer voor de klas. Mariëlle heeft een te gekke kennismakingsactiviteit gehad met der klas. Lisanne is meteen in het diepe gesprongen en heeft twee lessen gegeven. Al met al weer een leerzame en leuke dag.

Terugkomend op het vroege vrij zijn... We hebben eerst boodschappen gedaan na stage en zijn doorgegaan naar ons huis. Mariëlle en Fabian (één van onze huisgenoten) hadden gisteren al uitgezocht welk strandje we zouden bezoeken. Want dat is het voordeel van vroeg klaar zijn, je hebt de HELE dag nog voor leuke dingen. Zo gingen we rond 2 uur richting Caracasbaai, ons strand voor de middag.

Zo is er heerlijk gezwommen en lekker gelezen op het strand. Mariëlle heeft een top tijd gehad door nieuwe hoogtes te beklimmen en hier vanaf te springen. Ruud kwam vol verhalen uit het water, want hier snorkelen is geweldig! Je zwemt gewoon boven de vissen en ziet het allemaal, bizar. Lisanne is lekker tot rust gekomen met een tijdschrift onder een parasol. Na het eerste strandje zijn we doorgereden naar een ander strand. De reis ging over een erg hobbelige weg, maar onze kleine bak kon dit prima trekken. Dit strand had een nog mooiere snorkel plek en een betere plek om het water in te springen. Hier was wel weer te zien dat we echte leerkrachten in opleiding zijn, want het strand zat onder de bijzondere kalkstenen (en ja, deze stenen zijn in een paar tassen beland voor lesdoeleinden).

Toen we een beetje waren opgedroogd zijn we naar Fort Beekenburg gelopen. Een oud bijna compleet fort midden tussen de mooie plekjes. Dit fort werd gebruikt als militaire basis in verschillende oorlogen. Het had een prachtig uitzicht en was bijzonder om in zo'n goede staat te zien. We zijn toch best oudbollige cultuursnuivers...Fort BeekenburgDe rotsen en het water

Na de cultuurbezichting zijn we terug gegaan naar ons huis. Hier is Mariëlle begonnen met haar persoonlijke doel, een van de huisgenoten leren koken. Dat is haar zeker gelukt, want het was heerlijk.

Nu is het avond en ligt iedereen lekker in de hangmatten en in de tuin te kletsen. We sluiten hier weer goed af en kijken uit naar morgen. Mariëlle gaat haar eerste les geven en Ruud en Lisanne gaan beginnen met het onderzoek rondom rekenonderwijs.

Asta la vista!

1. Alide:
    5 september 2019
    Man! Wat een luizenleven, klinkt heeeeerlijk! 🌴☀️
  2. Oma Griet:
    5 september 2019
    Leuk Lisanne dat je al 2 lessen mocht geven Ruud zou je foto's kunnen maken onder water? En Marielle veel plezier met het eten koken. Ik heb nu 2 dagen Iraans gegeten, ook lekker! Liefs oma Griet en sterkte voor morgen.
  3. Marike:
    6 september 2019
    Wat een toffe avonturen! Klinkt geweldig!