Antilliaanse vertraging

4 september 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Lieve allemaal,

We zijn hier ondertussen al bijna 3 dagen. Afgelopen zondag zijn wij met nog 3 anderen aangekomen in ons huis: La hacienda de piedra Rica. Met de komst van zes nieuwe mensen was onze groep van huisgenoten voor de komende 10 weken compleet. Een ontzettend leuke en diverse groep studenten die hier stages komen doen. Met z'n achten hebben we de komende tijd dan maar goed ingewijd met een feestje.

Maandag werden wij verwacht op de stageschool voor de eerste kennismaking. De verhuurders van onze auto hadden zich iets vergist, dus de eerste ochtend werd lopen. 's Ochtends vroeg is het gelukkig nog net onder de 30 graden, dus is het 'goed te doen'. We voelen ons meteen welkom op de stageschool en mogen na de rondleiding al even meekijken in onze eigen klassen. Hierna zijn we naar huis gegaan en hebben we de middag in ons huis doorgebracht. Onze huurauto zou 's middags komen tussen 2 en 3 uur. Uiteindelijk met iets vertraging hadden we om half 4 onze eigen auto. Een storing in de printer en vervolgens een storing in de poort zorgden ervoor dat de verhuurder niet op tijd kon komen. Vervolgens vertelde hij ook dat de radio gestolen was, de avond ervoor, dus die wordt nog een keer nageleverd. Echte Antilliaanse vertraging dus.

Dinsdag de eerste dag in onze stageklas. Iedereen mag nog even een dagje meekijken, maar de verschillen zijn meteen al groot. Wij kunnen hier zelfs ook nog leren door lessen Papiamentu en Spaans. De kinderen zitten op school van 7:15 tot 12:15, dus het is vroeg opstaan, maar we kunnen ook lekker op tijd naar huis. De middag proberen we een leuk strandje te zoeken, maar we eindigen met een deel van de groep in ons eigen zwembad. Onze minipalmboom en overdekt terras zorgt voor de nodige schaduw, waardoor we onszelf de hele middag lekker vermaken.

Tot snel!