Snorkelen met schildpadden

8 september 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Goedemorgen!

De afgelopen dagen waren redelijk rustig. Donderdag hoefden Ruud en Lisanne niet voor de klas, maar mochten ze aan het onderzoek werken. Lekker in de airco voor de verandering. Mariëlle heeft wel les gegeven. De eerste hier in Curacao, die voor zo'n eerste keer helemaal niet slecht ging. 's Avonds had niemand zin om te koken, dus hebben we lekker patat gehaald. Met een frikandel speciaal, want dat kan gewoon op Curacao.

Vrijdag konden we de werkweek rustig afsluiten met een dagje werken aan ons onderzoek. Eenmaal thuis 's middags besloten we met een aantal huisgenoten naar Mambo Beach te gaan. Een strand waar we heerlijk konden liggen in de schaduw van de palmbomen. Niet alleen wij konden daarvan genieten, we kregen ook nog bezoek van een leguaan.

Leguaan op het strandZonsondergang bij Mambo beachZonsondergang bij Mambo beach

De volgende dag konden we allemaal lekker uitslapen, want we hoefden niet naar school. Daar hebben we ook goed gebruik van gemaakt. Aan het begin van de middag zijn we met nog twee huisgenoten naar Westpunt gereden, om playa Grandi te bezoeken. Westpunt is het westelijke gedeelte van Curacao, waar je kan snorkelen met schildpadden. Wij hadden het geluk om met zo'n 8 schildpadden te zwemmen. Een supertoffe ervaring.

Playa GrandiFoto 07-09-19 13 20 14Schildpadden bij Playa GrandiSchildpad bij Playa GrandiBeach

's Avonds zijn we met bijna alle huisgenoten naar Zanzibar gereden. Feesten op de blote voeten in het zand, dat gebeurt in Nederland niet zo vaak. Bij thuiskomst hebben we nog lekker in ons zwembad gezeten en tegen 4 uur besloten we toch maar te gaan slapen.

Zondag morgen worden we wakker met het gezang van de kerk tegenover ons huis. Iedereen doet het lekker rustig aan en blijft zo lang mogelijk in bed liggen. Zo lang het vol te houden is met die hitte.

1. Mirjam:
    8 september 2019
    Die foto's. Geweldig. Wat is het daar mooi!
  2. Ron:
    8 september 2019
    We zijn niet jaloers hoor😎.
  3. Oma Janny:
    9 september 2019
    Wat een belevenis: snorkelen met schildpadden en wat een mooie foto's!
  4. Oma Griet:
    11 september 2019
    Wat heerlijke verhalen. Bedankt dat we mogen meegenieten. We zien al uit naar jullie volgende verslag. En sterkte met jullie onderzoek.