Zwemmen en spelletjes

12 september 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Bon dia!

Sinds zondag is het heel rustig geweest hier in Curacao. Zondagmiddag zijn op Lisanne en Mariëlle na alle huisgenoten lekker naar het strand geweest. Wij vonden dat helemaal niet erg, want we hadden gezellig een middagje voor ons tweetjes. Zoals veel avonden hier hebben we ook deze afgesloten met een aantal spelletjes en daarna zijn we ons bed in gedoken.

Maandag moesten Ruud en Lisanne gelijk weer voor de klas, maar Mariëlle kon de week rustig opstarten met een dagje voor het onderzoek. In de airco. Heel gezellig want iedereen die binnenkomt roept Bon Dia! (goedemorgen) en start een praatje. Maar er wordt even goed gewerkt. Op maandagavond is er nooit zoveel te doen op Curacao, dus ook die is afgesloten met een spelletjesavond.

Dinsdag hebben we weer alledrie voor de klas gestaan. Ondertussen beginnen we steeds meer lessen te geven en hebben we het nog steeds naar onze zin op school. Ruud mocht dinsdag in plaats van alleen zijn eigen klas zijn specialiteit laten zien aan alle groepen 6: de gymles. 's Middags zijn we boodschappen wezen doen bij een van de grootste en schijnbaar goedkoopste supermarkt op het eiland. Paradijs voor Lisanne en Mariëlle. Ruud en Matthijs (een van onze huisgenoten) waren nogal verbaasd over ons enthousiasme in een supermarkt. Daarna zijn we, zoals het hoort, geëindigd in ons zwembad om af te koelen. En natuurlijk moest er 's avonds ook een spelletje gespeeld worden.

Nu kwam in de avond Fred, een van de honden, op ons af. Legt iets neer en loopt vervolgens weg. Is het gewoon een afgevreten muis! De hond natuurlijk helemaal trots en loopt vervolgens met de muis in zijn mond om hem nog een keer te verplaatsen. Na 15 minuten heeft Ruud besloten de muis in de container te gooien.

Woensdag hebben we ook alledrie voor de klas gestaan. Na een warme dag voor de klas en de ventilator staan eindigen we oververhit in de koffiekamer. Die is gelukkig wel airco-gekoeld. We hadden het idee om 's middags en 's avonds door Willemstad te slenteren, maar kregen het advies om donderdag te gaan. Donderdag schijnt het namelijk heel gezellig te zijn met winkeltjes, terrasjes en lichtjes enzovoort.. Dus we zijn maar weer in het zwembad en de hangmat belandt.

Liefs van ons

1. Oma Griet:
    14 september 2019
    Wat relax Lisannen Marielle. Ook wel eens goed he. Toch wel lekker zo'n zwembad. Was het donderdag gezellig? Liefs van Oma Griet