Natuur, cultuur, maar altijd terug naar het strand

17 oktober 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Daar zijn weer.. Tijdje geleden, we know. Laten we eerst maar even een belofte vervullen en de foto's van vorige blog bijvoegen.

We zijn vorige blog eerst naar die oude boom geweest:

Kapok treeKapok treeKapok tree

We hebben bij Jaanchies geluncht en daarna het landhuis bezocht:

JaanchiesLandhuis KnipLandhuis Knip

Toen hadden we dan toch eindelijk die welkomst BBQ: Welkomst BBQ

En tot slot de Hato grotten van donderdag:

Hato grottenHato grottenHato grotten

Het hele verhaal van deze dagen is te lezen in de vorige blog.

Dan is het nu toch echt tijd om weer nieuwe verhalen te schrijven. Dat waren we begin deze week weer van plan, maar nu de vakantie voorbij is gaat dat toch iets minder snel.

Vrijdag zijn we met bijna alle huisgenoten naar het Kura Hulanda museum geweest: het slavenmuseum. Heel indrukwekkend om te zien wat voor leed de Nederlanders destijds hebben gesticht hier. De gids vertelde zo levendig dat wij ons bijna schuldig begonnen te voelen. Na 1,5 uur luisteren konden we helemaal gaar het museum weer verlaten.

Kura HulandaKura HulandaKura Hulanda

's Middags zijn Lisanne en Mariëlle met Mariëlle's ouders naar Sambil gereden om nog een drankje te doen. Na lekker een uurtje gekletst te hebben was het dan toch echt tijd om weer naar het vliegveld te rijden. Toch wel heel bijzonder om je ouders op te halen op Curaçao en ze weer uit te zwaaien naar Nederland.

Op het vliegveldOndertussen is het wel weer lekker weekend en kunnen we heerlijk twee dagen van het strand genieten. Zaterdags naar Kokomo. Waar Lisanne voor de tweede keer op het eiland heeft gereden in de auto (Ze heeft net voor vertrek haar rijbewijs gehaald). Het was vandaag niet heel mooi weer en een beetje regen, maar toch heel benauwd.. een koele duik is zeker niet mis. Bij Kokomo Beach staat ook de beroemde schommel, waar we met moeite ook nog even op hebben gezeten.

Kokomo beach

En op zondag konden we gelukkig wel lekker bakken in de zon en zijn we weer met bijna alle huisgenoten naar Cas Abao Beach gereden. Even lekker afkoelen, zwemmen, slapen.. wat we maar nodig hebben.

Op de terugweg was het weer raak: Antilliaanse vertraging deel 3. Dit was alleen onze eigen schuld. Onderweg konden we bij een splitsing vanwege een optocht met muziek en fietsen niet doorrijden. Dus auto midden op de weg stil gezet bij alle anderen en even kijken. Daarna snel door om boodschappen te doen. Tassen in de kofferbak gegooid, denkende dat de deuren open waren. Op een of andere manier zijn de deuren weer vergrendeld en zat de sleutel in de kofferbak. Het is een contactloze sleutel, maar hij was te ver weg en de deur ging niet meer open. Verhuurder gebeld en die zou komen, maar hoe lang dat duurt weet je natuurlijk nooit. Alle andere auto's reden ondertussen weer weg, dus daar sta je dan met je kleine witte studentenautootje midden op een doorgaande weg. De Antilianen wezen ons er al op dat we daar niet mochten parkeren, maar dat snapten wij ook wel. Gelukkig kwam de verhuurder al met een half uur en konden we snel weer weg. Tijd om weer lekker te BBQen, dat begint ook steeds leuker te worden.

Als we dan toch bezig zijn, zullen we meteen verder typen over de stageweek. Maandag was toch wel een dagje om in te komen.. Kostte even wat moeite, maar uiteindelijk konden we wel lekker aan de slag. Tja.. verder doen we nooit zoveel na stage. Dinsdag hadden we allemaal echt een topdag op stage. Eenmaal thuisgekomen zijn we nog lekker naar Caracasbaai gereden. Even afkoelen met de huisgenoten die al de hele dag thuis zaten. Daar hebben we ook de onderwatercamera getest en die blijkt het goed te doen. Filmpjes zullen bij video's verschijnen.

Woensdag mochten wij Guido, onze docent uit Nederland, verwelkomen op de basisschool. Bij iedereen heeft hij in de klas even sfeer geproefd en met de docenten gepraat. Leuk om te zien dat de kinderen helemaal verbaasd zijn dat hij 'speciaal voor ons overvliegt'. 's Middags hebben wij hem een stukje eiland laten zien. Samen snorkelen bij Playa Grandi en schildpadden spotten. Ook daar hebben we nog even de onderwatercamera gebruikt. Leuk speeltje wel! Hierna wouden we nog even een drankje doen, maar we stonden zo lang in de file dat we bij een smoothie truck langs de weg zijn gestopt. Wat een geluk, want dat bleken de lekkerste en ook goedkope smoothies te zijn. Plekje om te onthouden! Daarna toch wel uitgeput met een McDonalds maaltje in de stoel geploft om daar niet meer uit te komen. Is best een lange dag vanaf half 6.

Schermafbeelding 2019-10-16 om 20.53.45Nu zijn jullie echt weer helemaal bij met verhalen, foto's en video's. Heel veel liefs uit het zonnige Curaçao weer.

1. Gert Kamphuis:
    17 oktober 2019
    Wow, wat een heerlijke verhalen. Vooral van de 🔑. Top, dat jullie ook het slavernij museum hebben bezocht. Veel succes vandaag weer en vanmiddag weer ⛱?