Antiliaanse vertraging deel 2

9 oktober 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Lieve allemaal,

Maandag hebben we lekker rustig aan gedaan, even een chill dagje. Onze auto dacht dat grapje ook uit te halen, dus de motor bijna permanent oververhit. Verhuurder zegt: koelvloeistof op of de ventilator stuk.. we hopen op het eerste.

Dinsdagochtend hebben ze de auto opgehaald om te kijken wat het probleem is. 's Middags of woensdagochtend komt hij terug. Zeggen ze.. Nu we deze blog typen is het woensdag middag en geen auto en geen contact. Antiliaanse vertraging blijft een dingetje

Dinsdag zijn we met z'n drieën en de ouders van Mariëlle op stap geweest. Eerst naar de 'Kapok tree'. Een ongeveer 800 jaar oude boom. Heel indrukwekkend en het leek net alsof we in het sprookjesbos liepen. Daarna eerst maar even een tentje zoeken om te lunchen. Het werd het beroemde 'Jaanchies' waar we eindelijk de lang verwachte leguaan konden proeven. De naam boomkip komt niet uit het niets, wat het smaakt echt naar kip. De sprekende menukaart maakte het bezoek alleen maar leuker (filmpje staat onder video's). Zo kregen we een heuse portie aan eten met o.a. boomkip, draadjesvlees en vis. We waren tonnetje rond naar het eten, maar wat was het heerlijk. We werden vervolgens door de bekende Jaanchie naar de schommelstoelen gestuurd om 'uit te buiken'. Daarna kwam er een verrassing , namelijk een koffieijsje. Met nog een kleine attentie voor alleen de dames zijn we weer naar de auto gelopen, om door te rijden naar Landhuis Knip. Een landhuis waar de slavenopstand is begonnen. Indrukwekkend om te zien, vooral de lijst met uitgedeelde straffen die daar nog handgeschreven ligt. Vrijdag hopen we naar Kura Ulanda te gaan, het slavenmuseum.

's Avonds stond dan eindelijk onze welkomstbarbecue gepland. Ja, welkomstbarbecue.. ook al zijn we deze week op de helft van onze tijd hier. Een gezellige barbecue met het hele huis, de huisbaas en zijn vriendin. De avond wordt traditioneel afgesloten met spelletjes.

Woensdagochtend hadden we bedacht om naar de blauwe kamer te zwemmen. Een grot onder water die heel mooi blauw kleurt door het zonlicht. Beetje jammer dat het regent en bewolkt is. Uiteindelijk besluiten we naar de Hato grotten te gaan. Een goede keuze want het heeft echt de hele ochtend geregend. Desondanks hebben we toch een leuke ochtend en ook de Hato grotten zijn heel mooi om te zien.

We hopen vandaag toch wel weer onze auto terug te krijgen.. zonder auto kun je niet veel hier. Maar we gaan het zien.

Liefs van ons

En: once again, foto's komen nog

1. Alide:
    9 oktober 2019
    Ja, dat was superleuk hè, vooral Jaanchies! We vonden het erg gezellig!
  2. Marike:
    10 oktober 2019
    Heerlijk genieten met elkaar!😘
  3. Oma Janny:
    16 oktober 2019
    wat een leuke belevenissen, o.a. met Mariëllle ouders! Geniet de komen tijd ook met elkaar