Maandje voorbij

2 oktober 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Lieve allemaal,

Vrijdagmiddag zijn we bij de vossenjacht van de stageschool geweest. Superleuk om meer dan 30 leerkrachten verkleed in Punda te zien staan. Natuurlijk wordt deze afgesloten met een typisch Curacaose afterparty: muziek, drankjes en ijs op het schoolplein.

's Avonds hebben we met een collega afgesproken bij bar Happy. Een superleuke lokale bar met live muziek. Een perfect tentje om de 'echte Curacao sfeer' te ontdekken en het weekend in te luiden.

Zaterdag zijn we 'vroeg' opgestaan om naar het strand te gaan. Om 10 uur stonden we klaar om naar het strand te gaan en we besloten naar Tugboat Beach gereden. Een strand hier niet zo ver vandaan waar een boot ligt onder water. Prachtig om te zien! Voor het idee is een foto toegevoegd, maar die is niet zelf gemaakt :D

Tugboat

Na Tugboat Beach zijn we met een knorrende maag naar een piratenbar gegaan. Hier hebben we een tosti gehad met patat. Tot iedereens verrassing hadden ze heerlijke cocktails! Allemaal een verschillende cocktail en natuurlijk ook geproefd van elkaar. Daarna hebben we lekker chill in het zwembad gezeten en hebben we 's avonds een pizzaatje gehaald.

Cocktail!

Zondag zijn we met zijn drieën naar een evangelische kerk geweest, Iglesia. Heel bijzonder om mee te maken en we voelden ons heel welkom. Was alleen wel een lange zit: 2 uur..

Daarna was toch echt het moment aangebroken om te gaan schoonmaken.. Een lege koelkast, een tuin vol glazen en een smerige keuken woont niet zo lekker. Maar als je de taken verdeeld is het met een uur ook weer schoon. De rest van de middag hebben we heerlijk afgesloten op het strand. Toen we aankwamen op de parkeerplaats hoorde we een heel fijn muziekje. Er stond namelijk een ijscokar! Voor 2 gulden konden we een bolletje ijs krijgen, daar zeiden we geen nee tegen. Vervolgens nog even een verfrissende duik was nemen, dit was heel welkom.

Maandag was het weer tijd om aan school te beginnen.. Mariëlle in de airco en Ruud en Lisanne allebei een hele dag lesgeven. Dinsdag was dan eindelijk de maandopening waar Mariëlle met een andere stagiair en de groepen 7 hard aan gewerkt heeft. Supertof om met de hele school gezamenlijk de maand te openen en het volkslied te zingen. Niet dat we mee konden zingen, maar het idee was leuk.

's Avonds wilden we naar een lokale markt gaan, die heel leuk zou zijn. Helaas was 6 kraampjes rond een zwembad toch niet helemaal wat we verwachtten. Dus de helft is lekker rijst met kip gaan halen en de andere helft heeft pizza gegeten bij Zanzibar.

Morgen hebben Ruud en Lisanne een dagje voor de klas en Mariëlle gaat met haar klas naar het verkeerspark. Verkeersregels oefenen op een skelter. 's Avonds gaan Mariëlle en Lisanne met meerdere collega's meedoen aan een Gooische bingo.

We hebben voor ons weekend al veel dingen in het verschiet waar we erg naar uitkijken. Dus ik zou uitkijken naar de volgende blog, want dat wordt een groot spektakel.

Liefs van ons

1. Alide:
    2 oktober 2019
    Klinkt weer leuk allemaal, we kijken er naar uit om je weer te zien Marielle! Tot vrijdag!
  2. Gert Kamphuis:
    2 oktober 2019
    Wat een super leuke activiteiten. Lijkt mij ook wel wat, die cocktails en lekker zwemmen 🏊