Even wachten... Vakantie!

7 oktober 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Lieve allemaal,

Bereid je voor op een lange blog...

Woensdag hebben Ruud en Lisanne voor de klas gestaan en is Mariëlle met haar klas naar het verkeerspark gegaan. Daarna hebben we thuis ons bed of de hangmat opgezocht. De enige plek van verkoeling is vaak de waaier in je kamer. Rond zes uur zaten we aan tafel om te eten, want de jongens gingen om half zeven voetballen. Ruud, Reinier, Fabian en Matthijs zijn anderhalf uur fanatiek bezig geweest en alle energie (wat er nog was) eruit gehaald. Mariëlle en Lisanne zijn om zeven uur richting Punda vertrokken voor Gooische vrouwen bingo. De sfeer zat er goed in en er is aardig wat spanning geweest. Helaas, tot onze teleurstelling, is er niks gewonnen. Oprecht met spanning, want als je telkens nog één getal moet en iemand anders bingo roept, heb je de neiging om glazen kapot te gooien. En zijn we, na het delen van de avondverhalen, alle drie in bed gekropen.

Donderdag was voor ons even een andere opstelling, omdat we met zijn drieën aan het onderzoek zaten. Dit gaf al een weekend gevoel, maar helaas was dat bedrog. We zijn erachter gekomen dat ons plan voor het onderzoek totaal niet nodig is en hebben het roer deels omgegooid na vandaag. Dat was wel even schakelen. Alsnog zijn we heerlijk bezig geweest en de ochtend vloog voorbij.

In de middag zijn we met zijn drieën en Matthijs naar Pirates nest gegaan. Hier hadden we al eerder gegeten en besloten we cocktails te drinken. Met spelletjes in de aanslag en cocktails op de tafel was een mooie middag in het zicht. Alleen gebeurde het akelige: Ruud stootte zijn cocktail om. Het voordeel hieraan was dat we hem de winst bij elk spel gunde, hij had namelijk al verloren met zijn cocktail. Hierna zijn we naar huis gegaan en hebben een spelletjesavond gehouden met nog twee andere meiden.

Cocktails bij Pirate's nest

De volgende dag is het laatste dagje voordat we de vakantie konden inluiden. Ruud en Lisanne waren bezig met het onderzoek en Mariëlle was in de klas pannenkoeken aan het bakken (Haar mentor was 50 geworden die dag). De pannenkoeken waren heerlijk en we hebben er allemaal van kunnen genieten. Na schooltijd waren we van plan om een museum te pakken, maar uitstel gedrag hebben de jongens hier ook gewoon. Uitstelgedrag van de ouders van Mariëlle was er ook, maar hadden ze er niet voor gekozen. Een waterprobleem in het vliegtuig zorgde ervoor dat ze een uur op Schiphol stonden, 1,5 uur gevlogen hadden en weer terug moesten, en uiteindelijk 5 uur vertraging hadden. Na 9,5 uur vliegen + 5 uur vertraging IN HET VLIEGTUIG waren ze dan toch hier. En heeft Mariëlle ze rond half 8 's avonds pas opgehaald.

Zaterdagochtend hadden we de wekker enorm vroeg staan. Al viel dat wel mee, want half 6 is de normale tijd om wakker te worden voor stage. Rond half 7 zijn we de auto ingestapt met zijn drieën, Fabian en Reinier om de Christoffelberg te beklimmen. Zo vroeg mogelijk betekent zo koel mogelijk, maar het zweet kwam met liters tegelijk... Het was een fijne klim, die goed te halen was en het uitzicht was dan ook geweldig! We hebben uitgebreid genoten en even wat gegeten op de top. Daarna zijn we aan de daling begonnen.

ChristoffelbergSchermafbeelding 2019-10-08 om 17.14.11Schermafbeelding 2019-10-08 om 17.13.58On top of the ChristoffelbergChristoffelbergChristoffelberg

Eenmaal terug bij de auto moesten we het park nog uitrijden. Dit was een groter avontuur dan de bergtocht. Op een gegeven moment reden we een steile heuvel op en roept Ruud: Allemaal uitstappen. Binnen 10 seconden waren we uit de auto en hebben we hem omhoog moeten duwen. Nu kunnen we zeggen dat het naar boven lopen op dat stuk nog pittiger was dan de klim omhoog. Gelukkig hebben we het einde van het park met zweethandjes bereikt en zijn we met de auto aan de zeeroute begonnen. Hier kwamen we een strandje tegen met azuurblauw water, wit strand en maar twee andere mensen. Hier hebben we gezeten en genoten van alles wat God ons gegeven heeft. Daarna hebben we de route afgemaakt met de auto en zijn we nog even gestopt bij een grot, die niet zo spectaculair was.

Oceanroute bij ChristoffelbergOceanroute bij ChristoffelCave bij Christoffelberg

Toen we eindelijk thuis waren was het nog maar rond 12 uur. Daarna zijn we naar mambo beach gegaan en hebben we even afgekoeld. In de avond heeft Mariëlle heerlijk met haar ouders gegeten in Willemstad en heeft de rest een hamburger gehad. Een mooi begin van het weekend en de vakantie!

Handelskade by nightPontjesbrug by night

Op zondag hadden we een dag op de catamaran van Matthijs zijn stage. Hiermee gingen we naar Fuikyou. Ergens in januari is hier de grote fuikdag, een feest waar alle lokale mensen en alle studenten op af komen. Fuikyou is de 'kleine' versie hiervan. Dus om 10 uur rijden we, sinds een hele lange tijd: met het hele huis!,  naar de plek waar de boot ligt en gaan we aan boord. We varen iets meer dan een uur tegen de golven in, wat voor sommige niet prettig is. Meerdere mensen aan boord worden zeeziek, maar ze houden het vol tot de plek waar we gaan liggen: de Fuikbaai. Wij en nog een heleboel andere boten meerden aan, waarna iedereen van boord mocht en lekker kon zwemmen, dobberen en doen wat hij of zij wilde. Tegen half 5 voeren we weer terug en met 3 kwartier waren we weer terug bij de auto. Eenmaal thuisgekomen hebben we wat gegeten en gingen Lisanne en Mariëlle daarna door naar Wet & Wild, een feestje aan het strand, samen met Nick, Matthijs en Fabian. In tegenstelling tot ons hebben de jongens komende week geen vakantie en daarom waren we weer op tijd thuis.

Fuik YouFuik YouFuik YouFuik YouThe white squadOnze jongens die zich speciaal netjes hadden aangekleed: 'The white Squad'

Al met al een heel intensief, maar ontzettend leuk weekend. Komende week hebben we vakantie, dus zullen we meer interessante dingen doen.

Houdoe, groetjes en tot snel!

PS: foto's volgen nog, want het is hier 1 uur 's nachts en wij zijn best lui.