Ruud's vliegtuigavontuur

1 september 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Lieve allemaal,

Het is vandaag zondag 1 september en ons Curacao avontuur kan officieel beginnen. Rond 8 uur stonden we klaar op het vliegveld en hebben we de bagage afgegeven. Door stakingen vonden we het handig eerder te komen, maar dat was nergens voor nodig.

Na het inchecken van de bagage hebben we uitgebreid afscheid genomen van paps, mams, broer, zus en vriendin. Hier viel natuurlijk het twintig keer zwaaien ook onder. Op naar de douane waar we grondig onderzocht werden, want ja het apparaat was kapot. Daarna konden we rustig een bakje pleur drinken en een spelletje gedaan. Niet veel later liepen we naar de gate.

Hierna komt er een uitgebreid verslag van de vliegreis. Het duurt volgens de piloot 8 uur en 55 minuten, dus we zitten lang met elkaar op een te kleine ruimte. Dat zorgt gelukkig wel voor leuke momenten.

Het vliegtuig was op tijd en binnen no time zaten we in het vliegtuig.

Er is meteen te zien dat wij toekomstige docenten zijn. De eerste films die we aantikten op het tv schermpje waren kinderfilms (het zal ook eens niet).

We zijn heeeel blij met veel beenruimte en de maaltijden aan boord. Want er zit een grappig verhaal aan de lunch verbonden.

Tegen het begin van de middag (Nederlandse tijd) kwamen de lieve KLM dames met hun karretje lunch brengen. Erg veel keuze was er niet, maar het smaakte redelijk. Gelukkig was dat nog niet alles, we kregen er zowaar wat drinken bij. We waren helemaal gesetteld met ons kleine dienblad en konden direct aanvallen. Tot het heugelijke moment aanbrak dat Ruud zijn bekertje cola besluit om te stoten. De cola droop van zijn benen en trok door tot in zijn onderbroek. Al plakkend heeft hij het netjes opgeveegd. Helaas heeft hij nog een vlucht van ongeveer 7 uur te gaan. Gelukkig gedraagt hij zich wel zoet ;D

Na het eten konden we lekker ons eigen ding doen. Serie kijken, muziek luisteren, lezen enzovoort. Na twee afleveringen/ de helft van de film begon de piloot weer te praten; of we een zogenaamde landingskaart wilden invullen. Blijkbaar zijn de mensen hier ontzettend nieuwsgierig en blijf je alles over jezelf opschrijven. Toch doen we maar braaf wat ons gevraagd wordt.

Na ongeveer een uur niks gezegd te hebben tegen elkaar, gaat Ruud op ontdekkingsreis naar de wc. Ondertussen beginnen we KLM steeds leuker te vinden, want na een maaltijd en koffie krijgen we nu ijsjes. Lisanne en Mariëlle zijn helemaal op hun gemak. Ruud denkt daar iets anders over. Op zijn tocht naar de wc heeft hij een aantal ontdekkingen gedaan. 1: De wc is bagger. 2. Vliegen is niet leuk. Dit leidt bij Ruud en Mariëlle tot een verhitte discussie over het crashen van een vliegtuig. Niet dat we daarop hopen, maar toch.

Natuurlijk besluit Mariëlle om 5 minuten later ook naar de wc te gaan, maar die zit gelukkig aan het gangpad. Helaas besluit Lisanne dat 10 minuten later ook en zit zij bij het raam. Nu hebben we wel allemaal een looppauze gehad en zou je denken dat we er weer even tegen aan kunnen. Dat is gelukkig voor ons ook zeker het geval. Al vraag ik me af of de mensen om ons heen daar ook blij mee zijn. We krijgen allemaal net iets teveel energie en dat zorgt voor hilarische momenten. Al zijn onze omstanders het niet helemaal eens met het woord hilarisch.

Na nog een heel aantal uur vermaken, zijn we dan eindelijk geland. Gelukkig worden we opgehaald door een oud-collega van onze docent, die ons naar het huis brengt. Daar aangekomen worden we al opgewacht door onze huisgenoten.

Moeten we goed in het achterhoofd houden dat het zes uur eerder is hier. Dus leuk voor ons mogen we zes uur langer wakker blijven deze dag.

We typen dit laatste stukje nu lekker af in de zon en gaan zo met onze huisgenoten eten.

Tot snel!

1. Mirjam:
    3 september 2019
    Geweldig. Ik zie het helemaal voor me. Wat een 'gedoe' is dat vliegen toch. 😂
  2. Alide:
    3 september 2019
    Hahaha, en ergens op een ander log schrijft iemand: “9 uur gevlogen met drie hypere gasten .... wat duurt zo’n vlucht lang” 😂😂
    Gezellig hoor, om zo mee te lezen. We kijken uit naar foto’s en neer verhalen!