Druk en rustig tegelijk

1 november 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Gegroet allemaal,

De hoeveelheid blogposten die we nog gaan plaatsen kunnen we al bijna op één hand tellen. Raar dat we nog maar 2 weken te gaan hebben, maar ondertussen ook wel een lekker vooruitzicht. Want gezellig bij al onze familie en vrienden zijn klinkt toch best verleidelijk. Daarnaast genieten we gelukkig elke dag nog van Curaçao. Het is hier nog steeds zonnig en het water is nog steeds azuurblauw.

Dinsdag hebben we allemaal lesgegeven en was dit een best drukke dag. We kwamen helemaal uitgeput uit school en zijn lekker ons eigen ding gaan doen. Iedereen was helemaal total los en Ruud heeft daarna zelfs nog 4 uur geslapen. Lisanne is rond 3 uur naar haar broers gereden en heeft spelletjes met ze gedaan (in de airco :)). Doordat ze verbrand waren zijn we pas rond 7 uur naar buiten gegaan om te eten bij de ribs factory, waar niemand ribs heeft gegeten. Ruud en Mariëlle hebben lekker rustig aangedaan thuis en filmpjes gekeken. Daarna hebben ze met de rest van het huis avond gegeten en spelletjes gedaan.

Woensdag was weer voor ons allemaal een hele dag stage. Hierbij varieerde het in lesgeven, helpen organiseren, lamineren, oefenen voor de maandopening, etc. Elke dag is anders in het onderwijs. Daarna hebben we lekker geluncht en was iedereen langzaam opgeladen. Ruud en Mariëlle hebben weer een dagje rustig aan gedaan. Filmpje gekeken, gefacetimed, opruimen, koken en spelletjes doen. Lisanne is weer naar haar broers gegaan. Eerst de standaard spelletjes (beverbende en take 5) gedaan en daarna zijn ze naar een mega grote supermarkt gereden. Vervolgens hebben ze flamingo's gezien bij de zoutpannen van Jan Thiel. 's Avonds hebben ze lekker gegeten bij het resort waar de jongens slapen.

Donderdag heeft Mariëlle een lekker dagje voor de klas gedraaid en hebben Ruud en Lisanne weer goede meters met het onderzoek gemaakt. Na school zijn Mariëlle en Lisanne met haar broers naar Punda/Otrobanda gereden. Hier hebben we de toeristische foto's gemaakt en twee terrasjes gepakt. Ruud heeft op dat moment een heel eind gezwommen met zijn tas op de rug. Dan is zo'n waterdichte rugzak toch best handig. Rond 19:45 hebben we met zijn vijven gegeten bij la boheme met heerlijke wraps en hamburgers. Hier kwamen dansers en een hele fanfare langs. Het was een hele gezellige en lekkere avond.

Mariëlle en LisanneLisanne en haar broers

Vrijdags zijn we met zijn allen bezig geweest voor het onderzoek. We kunnen oprecht zeggen dat het bijna klaar is en gaan volgende week een presentatie geven aan de andere leerkrachten. Vervolgens hebben we lekker geluncht en rustig aan gedaan. Wat we zo nog doen gaan we nog wel zien.

We genieten hier nog even en zien een lekker weekend tegemoet.

Tot snel, kusjes ons

1. Gert Kamphuis:
    1 november 2019
    Leuk om weer te lezen!! Als ik dit zo lees is deze stage zeer intensief en vermoeiend, maar vooral ook erg leuk. Warm, 's morgens vroeg al op, geen airco en vrijwel continue aan. Ga er maar aan staan, petje af hoor. En ja, wij kijken zeker naar jullie uit. en de foto's natuurlijk ...... ;)
  2. Mirjam:
    1 november 2019
    Ik denk dat ik het niet aan kan, bijna geen blogs meer. 🤤 Zo jammer, ze zijn zo leuk om te lezen.
    Fijn weekend allemaal en liefs voor de broers.
  3. Oma Griet:
    2 november 2019
    Heerlijk dat ik zo fijn meegenieten mag van jullie belevenissen. O wat zullen jullie Curacao straks missen. En dan tegen elkaar zeggen; weet je nog!!! Heel veel plezier nog metelkaar en ik ben benieuwd wat de leerkrachten zeggen van jullie werkstuk. Gr. aan Michel en Sander.
  4. Annet:
    3 november 2019
    Super om de belevenissen te lezen. Wat een ervaring! Succes met afronden van jullie werkstuk en de presentatie ervan. Prachtig lijkt het mij daar. Wel warm he. Je snakt daar naar een airco 😉. Nog een paar weekjes, dan kruip je dichtbij de kachel hier in Nederland. Knap van je deze stage! Nog succes laatste stukje. Veel plezier samen. En.. leuke foto met Michel en Sander samen. Lieve groetjes